www.SerbestAlan.CoM’dayız!

21/01/2009

Dinlediğimiz Şarkıyı Bulmak


musicDinlediğimiz ve beğendiğimiz şakıların kime ait olduğunu bilmeyince deli oluruz. Hemen eşe dosta sorarız bu şarkı kimin biliyor musun? diye. Hele hele onlarda bilmiyorsa vah halimize. Sonra internet sitelerinde yazarız bu şarkının adını bilen var mı gibilerinden. Bekle bir bilen çıksında sana cevap versin. Gözünü sevdiğim teknoloji çağı bunada çözüm olabilecek alternatifler üretmiş. Şıp diye bulabiliyorsunuz şarkıyı.

Eğer şarkımız bilgisayarımızda kayıtlı değilse öncelikle yapmamız gereken şey youtube  gibi sitelerden birinden şarkımızı bulmak olmalı. Bu filmde kısacık geçen bir müzikse mevcut videoyuda bulabilirsiniz. İllaki nette bulacağım diye dert etmenize gerek yok.

Şimdi öncelikle http://www.wildbits.com/tunatic/ adresine girip Tunatic’adlı 564kb’lik küçük bir kurulum dosyasını indirmeniz gerekiyor. Bu programı kurduktan sonra yapmanız gereken tek şeyde şu: adını şanını bilmediğiniz müziği bilgisayarda dinliyorsunuz. o sırada program açıkken search bölümüne basıp şarkıyı sitenin veri tabanında arattırıyorsunuz. Şarkıyı araması kimi zaman uzun sürüyor beklemekte yarar var. Ayrıca zaten bulunamazsa da size not found şeklinde bir uyarı veriyor ve taramanın bittiğini anlayabiliyorsunuz.

Ayrıca bu siteye alternatif olarak aşağıdaki siteleride kullanabilirsiniz.

http://www.songtapper.com/

http://www.musipedia.org/ Bu siteden isterseniz şarkıyı kendiniz söyleyin kaydedin o veritabanında arasın

Not: İsmail Y.K ve türevlerinin şarkılarını bulmayı ümit etmeyin tabi. Yerli şarkılarda istediğinizi bulma oranı oldukça düşüktür. Özellikle klasik müzikte imdadımıza yetişiyor. Tabi sadece klasikte değil pop,rock… hepsinde

Hurefe olmadığına dair görsel kanıt :)

tunatic

Resimde görülen  şarkının adının yazdığı yere tıklarsanız şarkıyı indirme şerefine de ulaşabilirsiniz.

Yiğit arkadaşımızın Türkçe şarkıları bulmamız için tavsiyesi: benim türkçe parçaları bulmak için bir metodum var: şarkının sözlerinden herhangi bir bölümü öğrenip, hemen dinlerken ezberleyip, onları google da aramak D yüzde yüz etkili bir metoddur. çünkü binlerce şarkı sözü sitesi var (forumlar,mp3 siteleri, müzik siteleri …) mutlaka birinde çıkıyor şarkıyı kimin söylediği ve şarkının tam adı D sonra da malum direk olarak imesh e tıklıyoruz D

11 Yorum »

  1. ay ben bi sarki duydum bi cafede, tobe bulamiyorum. bi program yapsinlar, ben sarkiyi dogru yanlis mirildaniyim, onlar bulsunlar. bunu yapamadiktan sonra peeeeeh :)

    Yorum tarafından ozlm — 21/01/2009 @ 23:55

  2. var o dediğin zaten benim sesim seninki gibi güzel olmadığından o şekilde anlatmadım konuyu :D yoksa örnek ses lazım :P bak konuda verdim linkini http://www.musipedia.org/ giriyosun buraya söylüyosun şarkıyı aratıyorsun sonra :D Haybeye açmadık konuyu yanlış olmasın :D konuyu editleyeyim ben en iyisi böyle olmayacak :D

    Yorum tarafından Tutku — 22/01/2009 @ 00:06

  3. abi şeyi de ekle madem benim türkçe parçaları bulmak için bir metodum var: şarkının sözlerinden herhangi bir bölümü öğrenip, hemen dinlerken ezberleyip, onları google da aramak:D yüzde yüz etkili bir metoddur. çünkü binlerce şarkı sözü sitesi var (forumlar,mp3 siteleri, müzik siteleri …) mutlaka birinde çıkıyor şarkıyı kimin söylediği ve şarkının tam adı:D sonra da malum direk olarak imesh e tıklıyoruz:D

    Yorum tarafından yiğit — 22/01/2009 @ 00:22

  4. ya millet bişi diyimmi? tamı tamına 2002 yılından beri bir şarkı arıyorum artık siz tahmin edin halimi öldüm bittim geberdi! şrkınında klibinden başka hiç bi yerini hatırlamıyorum o kadar geçti üstünden. şarkıda iki madenci vardı, bir yere giriyolardı sonra önlerine jüri masası çıkıyordu. şişko olan madenci dans etmeye başlıyordu çevresini iki kız sarıyordu sonra jüri önünde dansı bitiriyolardı diğer arkadaşıda bembeyaz olup yok oluyordu. en sonunda adam yaşlanmış halde arkadaşıyla kendinin resmine bakıyordu! klip gözümün önünde oynuyo resmen ve ben şarkıyı hatırlayamıyorum !! “that something you play my heart” gibi sözler vardı sanırım. aslında ben söleyebilsem bi programda bulsa şarkıyı manyak olur. verdiğiniz linkte bi umutlandım bi umutlandım dedim ben sölicem onca yıl sonra bulcam ama öle bişi değilmiş. klibi bilen varsa veya öle bi program çıkarsa bana bi iki satır yazarsanız sevinçten uçarım .. şimdiden sağolun..

    Yorum tarafından meral — 20/03/2009 @ 11:41

  5. ya arkadaşlar bende binlerce parrçadan oluşan bir arşiv var ancak bunlar trak dosyası adı sanı kim sölüyor hiç bişi belli deyil bende koydum akfaya bunların isimlerini bulmayı ama ne denediysem bir türlü sonuç alamadım bu konuda sizlerden yardım alabilirm belki ihtiyacım olan şey aslında şu ben pcde müziyimi dinlerken bana çalan parçanın adını sölicek bir program hepsi bu :((

    Yorum tarafından okan — 30/03/2010 @ 16:30

  6. Okan verdiğimiz program zaten senin istediğini gerçekleştiren bir program.

    Yorum tarafından Yönetici — 05/04/2010 @ 07:39

  7. Selam arkadaşlar denedim yapamadım Signal to weak diyor. alttaki adresteki şarkının ismini bilen varsa yazsın lütfen teşekkür ediyorum.

    Yorum tarafından Efkan Soydan — 21/06/2010 @ 04:07

  8. linkteki şarkıyı bualbilcek olan var mı?

    Yorum tarafından caner türker — 08/10/2010 @ 01:30

  9. bi parça duydum disco tarzı hit bişey çok spr ama bob marleyin yaptığı iğrenç ve ünlü bi parça google da heryeri kaplamış(isim benzerliği) bulamıyorum,,,sözler nedeniyle bulunması kolay sözleri fazla değil,,,come on a get up,,get up,,get up,,stand up.,,,,,, stund up stund up stund up stund up askjdhalkdjsakdad burasını anlayamıyorum bunu çok tekrarlıyor,sözlein böyle olduğuna bakmayın acayp spr bişi radyomuydu neydi…bilen varsa lütfen :( 80the_city@murat.com

    Yorum tarafından Murat Çelik — 11/06/2011 @ 22:44

  10. arkadaşlarr sinirden ağladım number 1 tv deki retrospektifi biliyor musunuz ? 1990 yılına aitti şarkı hatta yılın en iyi şarkısı seçilmiş şarkıyı bile hatırlamıyorum adı le veya la ile başlıyodu lütfen yardım edin !

    Yorum tarafından ırmak — 15/07/2011 @ 21:51

  11. pardon bir şarkı vardı adını bilen varmı rarararariiii rarara bayan sölüyordu

    Yorum tarafından pınar — 15/10/2012 @ 21:45


Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemeleri.

Bir Cevap Yazın

The Rubric Theme. WordPress.com’da ücretsiz bir web sitesi veya blog oluşturun.

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

